Titus Andrei cu o cronică despre Festivalul Internațional de Muzică Ușoară George Grigoriu 2018

Se spune că tot ce se întâmplă de două ori, se va întâmpla cu siguranță și a treia oară. Iată că isprava se repetă pentru a 14 oară: Festivalul Internațional de Muzică Ușoară George Grigoriu de acum două săptămâni, un adevărat eveniment nu numai pentru orașul Brăila, ci și pentru viața muzicală a întregii țări. Este la ora actuală, cel puțin până la reluarea unor asemenea manifestări artistice de anvergură, dacă se va întâmpla lucrul acesta, festivalul numărul 1 pentru muzica ușoară sau pop cum vreți să-i spuneți. Un festival cu toate datele. Organizare impecabilă: Consiliul Județean Brăila, Centrul de Creație, Teatrul Maria Filotti, instrumentiști de excepție pe scenă conduși de Ionel Tudor, toți din BigBandul Radio, un foarte bun prezentator în materie de muzică românească, Octavian Ursulescu, un public ce-și respectă propriile valori, juriu de specialiști, președinte Marius Țeicu, un co-producător cu greutate chiar de la început, Radio România, personal, cred că de aici pleacă succesul festivalului. De asemenea, un sunet ireproșabil. Reproșuri însă pentru repetarea excesivă și de această dată a unor piese din creația lui George Grigoriu, reproșuri și pentru admiterea în concurs a trei –patru soliști din 24 doar pentru menținerea numărului de participanți. Au fost 12 din România, 4 din Italia, 3 din Republica Moldova, 2 din Bulgaria, câte unul din Venezuela și Peru. S-au acordat două premii speciale, trei mențiuni și acum soliștii de pe podium: premiul al III-lea: Andreea Irina Negoiță din București. A cântat “Te știu demult” de George Grigoriu și “Ana, zorile se varsă”, cântecul lui Ioan Bocșa, mentor al mai multor generații de tineri preocupați de studierea folclorului muzical românesc.

Andreea Irina Negoiță – premiul al III-lea

{audio}

Festivalul Internațional George Grigoriu, ediția a XIV-a, Brăila, 2018. Premiul al II-lea: Alexandra Andreea Crăescu –România, cu o emoționantă interpretare a cunoscutei piese “Speranțe vis, speranțe flori” atât de cântată la toate edițiile. Trecem la premiul I. În anul centenarului a venit pe scenă costumată în culorile drapelului românesc. Valeria Marcu din Republica Moldova. Frumoasă apariție, frumoasă voce. A cântat “Eternitate” de Grigoriu și din patrimoniul muzical al românilor celebra “Lie, ciocârlie”.

Valeria Marcu – premiul I

{audio}

Trofeul Festivalului Internațional de Muzică Ușoară George Grigoriu, Brăila 2018, pentru a cincea oară din cele 14 ediții, câștigă Italia. Fără comentarii, nota maxima pentru pianistul, compozitorul, orchestratorul și vocalistul de excepție, un solist foarte modern: Walter Ricci. Frumos ce spune italianul, absolut surprinzătoare interpretarea piesei “Eternitate”.

Walter Ricci – trofeul festivalului

{audio}