Doru Căplescu un Miracol Infinit

Am început să lucrez la acest articol în 2013, când se împlineau 10 ani de la trecerea în nefiinţă a regretatului şi pe nedrept uitatului muzician Doru Căplescu, supranumit “omul orchestră”. I s-a spus aşa, deoarece a fost un muzician plurivalent: intrumentist (trompetă, clape), orchestrator, compozitor şi solist vocal.

În 1994 (Arhivă familia Căplescu)
În 1994 (Arhivă familia Căplescu)

Între anii 1987-1989, s-au lansat câteva succese ale muzicii româneşti interpretate de Anda Călugăreanu, Aura Urziceanu, Nicu Alifantis şi Mircea Baniciu. Ce au in comun melodiile acestor mari artişti, lansate în acea perioadă? Orchestrația lui Doru Căplescu. Câteva dintre acestea au fost: “Balada dragostei” (Mircea Baniciu), “Ce bine că eşti” (Nicu Alifantis), “Cu umerii goi” (Anda Călugăreanu), “Floare la rever” (Nicu Alifantis), “Frunza” (Mircea Baniciu), “Inscripţie pe un inel” (Nicu Alifantis), “Mai lasă-mă” (Nicu Alifantis), “Mâna să-mi fie curată” (Anda Călugăreanu), “Ploaie în luna lui Marte” (Nicu Alifantis), “Poveste despre poveste” (Mircea Baniciu), “Prin nopţi tăcute” (Anda Călugăreanu), “Promisiunea” (Mircea Baniciu), “Scorpia şi ghionoaia” (Mircea Baniciu), “Secunda cea fără de bătrâneţe şi fără de moarte” (Mircea Baniciu), “Vreau să vii în viaţa mea” (Aura Urziceanu), “Un strop de noroc” (Nicu Alifantis), etc.

În anii 1989-1991, Silvia Dumitrescu a lansat trei dintre cele mai mari succese ale sale: “Dansul” (1989), “Miracol Infinit” (1989) şi “Opoziţie” (1991). Acestea au fost compuse de Doru Căplescu.

Cine poate uita celebra piesă “22”, scrisă imediat după tragicele evenimente din decembrie 1989? Aceasta a fost compusă, orchestrată şi interpretată de Doru Căplescu.

S-a scris foarte puţin despre Doru Căplescu. Acesta este pomenit de câteva ori, în cartea “Dicţionar Pop Rock Folk” (Editura Humanitas, 1999) de Daniela Caraman Fotea. Doru Ionescu a scris despre Căplescu, în cartea “ClubA – 42 de ani. Muzica tinereţii tale” (Editura Casa de Pariuri Literare, 2011).

Şi pe Internet sunt foarte puţine date despre Doru Căplescu. El trăieşte în spaţiul virtual datorită lui Marian Sorin Rădulescu (care, în urmă cu 5 ani, a publicat un amplu şi frumos articol pe care îl puteţi citi aici), datorită interpretei Silvia Dumitrescu (care, în urmă cu câţiva ani,  a postat pe Youtube celebrele piese compuse de Căplescu şi interpretate de ea), datorită lui Andrei Partoş (care a publicat câteva dintre interviurile date de Doru Căplescu pentru revistele “Metronom” şi “Pop Rock & Sport” sau “Vox Pop Rock”) şi datorită lui Mircea Drăgan (care a postat pe canalul său Youtube două înregistrări cu Doru Căplescu, de pe vremea când acesta făcea parte din formaţia “Romanticii”). În rest…mai nimic.

Acesta este unul din motivele pentru care m-am gândit să-i dedic un articol cât se poate de complex, în care să trec în revistă cele mai semnificative momente ale activităţii sale.

În primul rând aş dori să adresez mulţumiri celor care m-au ajutat în realizarea acestui articol.

Silvia Dumitrescu fără ajutorul căreia acest articol nu ar fi apărut. Ea este cea care m-a pus în legătură ca familia Căplescu şi mi-a oferit toate materialele sale din arhiva personală.

Familia Căplescu, în special doamnelor Maria Căplescu (mama muzicianului), Elena Dan (mătușa sa) şi lui Ovidiu Căplescu (fratele său), care mi-au furnizat nişte materiale cu totul inedite din arhiva personală.

Marian Stere de la Radio România Internaţional, care m-a ajutat de nenumărate ori în demersurile mele.

Teodor Isaru de la Electrecord pentru informaţiile oferite.

Datorită lui Marian Stere şi lui Teodor Isaru, am reuşit să aflu nişte lucruri inedite despre creaţia lui Doru Căplescu.

Compozitorul Mircea Drăgan mi-a oferit date importante despre activitatea lui Doru Căplescu în formaţia Romanticii”.

Stela Enache mi-a furnizat nişte materiale inedite din arhiva sa personală, precum şi nişte date despre activitatea lui Doru Căplescu în formaţia “Electric-Cord”.

Iulian Vrabete mi-a oferit nişte date importante despre activitatea lui Doru Căplescu în formaţia Basorelief”.

Cristian Ghetz, colegul lui Doru Căplescu în formaţiile “Wilmany”, “Electric-Cord” şi “Romanticii”, m-a ajutat cu nişte informaţii inedite.

Virgil Popescu, pentru imaginile inedite oferite.

Relu Biţulescu, care a scris, special pentru acest articol, câteva rânduri pline de sensibilitate.

Ilie Vorvoreanu, pentru frumoasele rânduri scrise despre colaborarea sa cu Căplescu.

Alexandra Canareica, pentru frumoasele rânduri scrise despre colaborarea sa cu Căplescu.

Marian Sorin Rădulescu, un mare admirator lui Doru Căplescu care, în 2008, i-a dedicat un amplu şi frumos articol.

Zoe Alecu, Dan Creimerman, Marta Hristea, Doru Ionescu, Bogdan Ioniţă, Mira Moreno, Daniela Claudia Nacu, Iulia Radu, Doina Spătaru, Vasile Şeicaru, Alexandru Willmany m-au ajutat cu informaţii despre colaborarea lor cu Căplescu.

Tuturor celor de mai sus, şi nu numai, le mulţumesc, înca o dată.

Doru Căplescu s-a născut pe 05 martie 1957, la Bucureşti. Făcând parte dintr-o familie de muzicieni, de la vârsta de cinci ani a început să cânte la pian. Pe când era în clasa a V-a, a apărut pentru prima dată pe scenă cântând la trompetă. Timp de peste 30 de ani, Petre Căplescu (1930-2004), tatăl său, originar din Banat, a fost trompetist în orchestra Radioteleviziunii Române. Mama sa, Maria Căplescu (născută Ludușan), originară din Blaj, este casnică. Fratele său, Ovidiu Căplescu (n. 1960) este clarinetist. Alexandra Căplescu, nepoata sa, în momentul realizarii acestui material, este studentă la Conservator, secţia Violoncel.

Până la opt ani, a locuit cu familia într-un apartament dintr-o casă veche pe Calea Văcăreşti, lângă fosta Fabrică 1 Mai. În 1965, familia Căplescu s-a mutat într-un apartament cu trei camere în cartierul Drumul Taberei, pe Aleea Poiana Muntelui.

În 1989 (Arhivă familia Căplescu)
În 1989 (Arhivă familia Căplescu)

A urmat clasele I-V la Şcoala de Muzică nr. 3 din Bucureşti, unde a studiat, ca instrument principal, pianul.

La îndrumarea tatălui său, urmează apoi cursurile Liceului de Muzică 1 (“Dinu Lipatti”) din Bucureşti (clasele VI-XII), pe care îl absolvă în 1976.

În timpul liceului, mai precis în perioada 1973-1976, a făcut parte dintr-un grupul folk Variabil Q Folk, condus de regizorul Mihai Diaconescu. Din acest grup făcea parte şi muzicianul Mircea Florian.

Începând cu 1975, colaborează şi cu Orchestra Radioteleviziunii Române.

În perioada 1976-1977, a făcut parte şi din formaţia “Unit 1708”, specializată în coveruri.

În timpul stagiului militar (1977-1978), care a durat un an şi patru luni, a colaborat cu Ansamblul Doina al Armatei.

În perioada 1978-1982 urmează cursurile Conservatorului “Ciprian Porumbescu” din Bucureşti, secţia “Trompetă”, unde a fost pregătit de profesorul Iancu Văduva. În timpul studenţiei a făcut parte din Orchestra de Jazz a Conservatorului “Ciprian Porumbescu”.

În perioada 1977-1984, a făcut parte din formaţia “Cristal” ca trompetist şi ocazional la instrumente cu clape. Din componenţa formaţiei, al cărui lider era Puiu Creţu (pian, orgă, claviaturi, sintetizator, vocal),   au făcut parte de-a lungul timpului: Roland Andrei (trombon), Drăguş Anghel (tobe), Gheorghe Antistescu (solist vocal) , Mitel Bratoveanu (percuţie), Tiberiu Cazan (chitară bas, vocal), Marian Cucu (trompetă), Marin Gheorghiu (chitară solo), Bebe Hoştiuc (chitară), Gheorghe Marian (chitară), Alexandru Pascu (chitară bas), Nelu Patoi (chitară), Marian Schwartz (percuţie), Lili Spătaru (flaut, saxofon), Marian Stancu (chitară), Vasile Şeicaru (vocal).

Alături de “Cristal”, a efectuat turnee în Bulgaria (1980) şi Cuba (1978, la Festivalul Mondial al Tineretului de la Havana). Tot cu “Cristal” a participat la câteva ediţii ale Festivalului de Jazz de la Sibiu şi a susţinut, vară de vară, spectacole la Costineşti (formaţia “Cristal” realizând cea mai lungă perioadă estivală a unei formaţii la Costineşti, între anii 1975-1986).

În februarie 1979, debutează discografic pe un single, al interpretei Adina Dimitriu, realizând orchestraţia şi acompaniamentul la pian şi percuţie.

Doru Căplescu alături de formaţia "Basorelief" (Arhivă Mugurel Vrabete)
Doru Căplescu alături de formaţia „Basorelief” (Arhivă Mugurel Vrabete)

În perioada 1980-1982, în paralel cu activitatea din grupul “Cristal”, a făcut parte şi din formaţia “Basorelief”, o emblemă a celebrului ClubA, din a cărei componenţă făceau parte Dan Brucher (clape), Relu Biţulescu (tobe), Nicu Mantu (flaut), Lucho Menna (percuţie), Alberto Pereira (percuţie), Cristi Teodorescu (saxofon), Iulian (Mugurel) Vrabete (bas). Alături de “Basorelief” a participat la cea de-a IV-a ediţie a Festivalului ClubA (16-19 martie 1981), unde a fost distins cu Diploma pentru Interpretare Individuală (trompetă). Din păcate, în 1982, formaţia şi-a întrerupt activitatea. Iată ce a scris Relu Biţulescu despre Doru Căplescu:

“Doru Căplescu………! Pentru mine pare plecat undeva şi trebuie să revină, cu muzici noi cum mă obişnuise. Doru este o prezenţă vie în mintea mea, pentru că ne legau prea multe amintiri legate de muzica şi nu numai (i-am fost aproape şi în faţa altarului), cu atât mai regretabilă este dispariţia lui. Rămâne respectul colegilor de breaslă şi nu numai, prin tot ce a făcut, prin seriozitatea şi devotamentul faţă de muzica pe care nu a trădat-o niciodată. Îmi este Dor de DORU”.

În 1980, a mai colaborat şi cu Orchestra Simfonică din Bacău.

În perioada 1983-1984, a făcut parte din formaţia “Star 2000”, condusă de Petre Geambaşu, alături de care a întreprins turnee în fosta URSS (septembrie 1983) şi Germania de Vest (februarie 1984). Din componenţa formaţiei mai făceau parte atunci: Dan Creimerman, Olimpia Panciu, Doina Spătaru.

Arhiva Mugurel Vrabete
Arhiva Mugurel Vrabete

Timp de doi ani (1983-1985), a făcut parte şi din echipa de suflători a formaţiei lui Alexandru Vilmanyi, alături de Cristian Ghetz, Garbis Dedeian şi Nicolas Simion. Cu formaţia “Wilmany” a susţinut o serie de spectacole la Hotelul Athenee Palace din Bucureşti şi barul “Melody” din Mamaia. Tot cu “Wilmany”, Doru Căplescu a participat şi la câteva ediţii ale celebrelor festivaluri “Mamaia”(1984, 1985, 1986) şi “Melodiile anului”, unde a acompaniat mari artişti din muzica pop românească.

În martie 1985 a întreprins un turneu în Kuweit, alături de formaţia “Romanticii” din care făceau parte George Natsis, Flavius Teodosiu şi Tudy Zaharescu. De data aceasta, componenţa formaţiei “Romanticii” a fost improvizată deoarece Mircea Drăgan, liderul formaţiei, nu a primit viză de ieşire din ţară.

Din toamna anului 1984, este cooptat în formaţia “Electric-Cord” (trompetă, clape, vocal), condusă de regretatul Doru Danciu, din care făceau parte şi Sorin Barbu (pian electric), Cornel Cristei (clape), Gheorghe Constantin (trompetă), Cristian Ghetz (trombon), Alin Constanţiu (saxofon), Stela Enache (vocal), Adrian Iliescu (Trompetă), Nelu Marinescu (trompetă), Ion Păun (trompetă), Ion (Bebe) Prisada (saxofon), Gavril Sabou (trombon), Eugen Tegu (chitară bas). Alături de “Electric-Cord”, a efectuat lungi turnee în Germania Federală, Danemarca şi Suedia.
În 1988, tot alături de Electric-Cord, a acompaniat celebra formaţie The Platters, într-un turneu în ţările Scandinave. În acelaşi an, alături de The Platters, Electric-Cord, a participat şi la o emisiunea tv (aici si aici) din Danemarca . În 1988,  Electric-Cord şi The Platters au trecut Cercul Polar. În timpul turneului de o lună şi jumătate din Suedia, “Electric-Cord” a parcurs 12.500 de km.

Alaturi de formatia Cristal
Alaturi de formatia Cristal

Cu “Electric-cord” a înregistrat şi trei albume cu muzică din repertoriul internaţional. Albumele au fost înregistrate în studioul “Tomis” al Casei de Discuri “Electrecord”. Pe acest album figurează şi piesa “Carpathian Break”, cu un aranjament orchestral realizat de Doru Căplescu.

La sfârşitul anului 1988, Doru Căplescu a părăsit formaţia “Electric-Cord”.

În perioada 1986-1987, în paralel cu “Electric-Cord”, a făcut parte şi din formaţia “Romanticii”, condusă de Mircea Drăgan (clape), unde a activat ca trompetist şi solist vocal. În acea perioadă, din formaţie mai făceau parte Cristian Ghetz (trombon), Alina Mara Neuhauser (vocal), Ilie Vorvoreanu (chitară).

Doru Căplescu şi Alina Mara Neuhauser  au interpretat celebrele piese “Şi mereu voi cânta” şi “Te voi iubi totdeauna”  (1987, Menţiune la Concursul de Dans de la Costineşti, ediţia II). Cu “Romanticii”, Doru Căplescu a acompaniat cele mai mari vedete ale muzicii româneşti din acea vreme precum Corina Chiriac sau Mirabela Dauer.

Pe 1 ianuarie 1988 a părăsit formaţia “Romanticii” fiind înlocuit, ca solist vocal, cu Marius Voicu.

În perioada 1986-1987, a mai colaborat şi cu orchestra de jazz condusă de Marius Popp.

Ca instrumentist (trompetă, clape sau sintetizator), a participat la realizarea albumelor unor importanţi artişti români cum ar fi Adrian Enescu, Mircea Florian, Cătălin Târcolea sau Mihai Pocorschi.

A participat la realizarea unor piese precum “Nu te-am văzut” (muzica: Viorel Gavrilă, text: Roxana Popescu, interpretare: Mihaela Runceanu) sau “Samba” (muzica: Ilie Vorvoreanu).

Domnul Ilie Vorvoreanu a avut amabilitatea să-mi povestească cum s-a realizat imprimarea acestei piese:

“Piesa pe care mi-a plăcut să o numesc “SaNba”, dar, dintr-un conformism ce caracteriza epoca am declarat-o “Samba”, a fost compusă de către mine şi înregistrată în studioul muzical al TVR prin ’85 – ’86 (nu mai ştiu precis). Doru a cântat tema la trompetă şi soloul. De asemenea, acompaniamentul de pian electric şi solo de synthesizer. La tobe Titi Herescu, eu la bass. Mi-a rămas în memorie faptul că Doru a cerut să se stingă luminile în studio pentru o mai bună concentrare în improvizaţii, aşa încât i-au reuşit nişte solouri de jazz de înaltă clasă”.

Nicu Alifantis, Doru Căplescu, Virgil Popescu, Răzvan Mirică, Sorin Voinea, Relu Biţulescu în decembrie 2001 (arhivă Virgil Popescu)
Nicu Alifantis, Doru Căplescu, Virgil Popescu, Răzvan Mirică, Sorin Voinea, Relu Biţulescu în decembrie 2001 (arhivă Virgil Popescu)

Din păcate nu există o evidenţă clară a pieselor care l-au avut ca instrumentist pe Doru Căplescu. Din generozitate, muzicianul îşi ajuta de multe ori colegii, iar numele lui nu apărea pe benzile respective.

Pe la mijlocul anilor’80, devine unul dintre cei mai solicitaţi orchestratori din România.

Împreună cu Alifantis, a aranjat orchestral musicalul  “Mitică Popescu” (Camil Petrescu), care a avut premiera la Teatrul Mic pe 15 iunie 1984. Spectacolul, în regia lui Cristian Hadji-Culea, s-a jucat 7 stagiuni, în perioada 1984-1990, în peste 450 de reprezentaţii şi a fost distins cu două premii ATM (actualul UNITER) pentru cel mai bun spectacol pe anul 1984 şi cea mai bună interpretare a unui rol masculin (Mitică Popescu). Din distribuţie au făcut parte: Anda Călugăreanu, Mihai Dinvale, Dinu Manolache, Sorin Medeleni, Rodica Negrea, Mitică Popescu, Adriana Şchiopu, Gheorghe Visu, şi alţii.

În 1986 începe o altă colaborare de succes cu Aura Urziceanu. Muzicianul a orchestrat câteva piese din compoziţiile proprii ale legendarei interprete. Cea mai de succes rămâne “Vreau să vii în viaţa mea” (1987, Locul III la categoria “Melodia lunii martie 1987” din cadrul Topului “Start Melodii”, realizat de Titus Andrei). Doru Căplescu a acompaniat-o pe Aura Urziceanu la multe din concertele susţinute de aceasta în perioada 1986-1989. De asemenea,  a fost prezent pe scena de la Sala Radio, în cadrul concertului extraordinar de jazz, susţinut de Aura Urziceanu, pe 14 decembrie 1986.

Doru Căplescu (în picioare), alături de Aura Urziceanu, Nicu Alifantis, realizatoarea Ioana Bogdan şi alţii în iunie 1987 (Arhivă familia Căplescu)
Doru Căplescu (în picioare), alături de Aura Urziceanu, Nicu Alifantis, realizatoarea Ioana Bogdan şi alţii în iunie 1987 (Arhivă familia Căplescu)

În vara anului 1987, realizează împreună cu Nicu Alifantis aranjamentul orchestral al albumului “Anda”, pe muzica lui Alifnatis şi a Andei Călugăreanu. Acest album a fost şi o revenire a Andei Călugăreanu la muzica pop/uşoară.

Cea mai de succes colaborare a lui Doru Căplescu cu Nicu Alifantis este celebrul album “Piaţa Romană, nr.9” (1988). Pe lângă aranjamentul orchestral şi programarea tuturor instrumentelor, Căplescu a realizat şi acompaniamentul vocal la o parte din piesele acestui album. Singura înregistrare acustică este piesa care dă titlul albumului.

Doru Căplescu a mai realizat orchestraţia musicalului “Astă seară stau acasă – sau cine singur, e singur” cu Ştefan Iordache, în regia lui Silviu Purcărete şi pe muzica lui Nicu Alifantis, care a avut premiera la Teatrul Mic pe 27 decembrie 1988. Textul acestui spectacol, care i-a prilejuit lui Ştefan Iordache un recital actoricesc extraordinar, a fost semnat de Toni Grecu şi Dorin Antonesi.

În anul 1989 a orchestrat albumul “Secunda 1” (1989) al lui Mircea Baniciu. Acest album a avut ca inspiraţie basmul “Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte” de Petre Ispirescu.

Prin marele succes al albumelor şi pieselor enumerate mai sus, Doru Căplescu devenea un pionier al muzicii electronice. În articolul său, Marian Sorin Rădulescu l-a descris ca “un magician al sunetului sintetizat. Armoniile prelucrate la synthesizer ce-i poartă marca stilistică inconfundabilă sunt de fapt nişte admirabile poeme de muzică electronică.”

Doru Căplescu, alături de membrii formaţiilor „The Platters” şi „Electric-cord”, la Cercul Polar, în 1988 (Arhivă Stela Enache)
Doru Căplescu, alături de membrii formaţiilor „The Platters” şi „Electric-cord”, la Cercul Polar, în 1988 (Arhivă Stela Enache)

Ca şi compozitor,  debutează oficial la începutul anului 1986, cu piesa “Eu sunt timpul”, interpretată chiar de el. Alte creaţii din prima sa perioadă au fost: “Trece vremea” (Aura Urziceanu), “Tu şi eu” (Eugenia Dan), “Cât avem o lume” (Grupul Stereo) sau “Vă dăruim un gând de pace” (interpretată de Căplescu împreună cu “Romanticii”).

În 1987, a realizat ilustraţia muzicală pentru exerciţiul la sol al gimnastei Daniela Silivaş, în cadrul Campionatelor Europene de Gimnastică Feminină de la Moscova.

Din 1988, activează pe cont propriu şi începe să se dedice serios componisticii. Iată ce a declarat  despre această importantă perioadă a carierei sale:

“L-am întâlnit în studenţie (pe Adrian Enescu n.n.), in studiouri – avea nevoie de trompetist –, ne-am înţeles din prima, ne-am împrietenit. Am început să-l vizitez, purtam ample discuţii estetice despre muzică. Apoi, întâlnirile au devenit săptămânale: joia după-amiază eram la el în studio, îl întrebam “Ce face butonul acela? De ce timbrul celălalt?”. Aşa am realizat, înconjurat de sintetizatoare, că îmi pot crea toată muzica de unul singur, mai ales că duceam lipsă de instrumentişti pe placul meu. (…). E foarte important, la debut, să ai pe cineva care să-ţi formeze un anumit fel de a gândi, o optică, să-ţi dea noţiunile de bază. Aşa am luat şi virusul muzicii electronice, ajungând – ca şi Adrian (Enescu) – un fanatic. Nu mă “preocupă” lucrul acesta, ci numai aşa ceva îmi doresc, toată ziua. Acea tentativă de concert în doi urma să demonstreze şi publicului că se poate face muzică cu încărcătură emoţională şi cu tranzistorii, cu instrumentele electronice, şi nu doar cu arcuşul. O muzică Alternativă” (fragment dintr-un interviu acordat lui Doru Ionescu în revista Panoramic Radio-TV, nr.15 din 10-16 aprilie 1995).

“M-am apucat de muzica electronică pentru că nu ştiam muzicieni sau muzicanţi să cânte ce scriam eu. Am ajuns la Adrian Enescu acasă – mentor pentru mine – şi am văzut ce făcea el: că cineva poate face totul de unul singur. Am lăsat trompeta şi orice altceva, toţi banii i-am investit în instrumente electronice, am trecut la treabă…” (Extras din cartea “ClubA – 42 de ani. Muzica tinereţii tale” de Doru Ionescu, Editura Casa de Pariuri Literare 2011).

Doru Căplescu a făcut şi muzică de film. În ultima parte a anilor’80, a compus muzica pentru filmele de scurt metraj “Iaşul marilor lumini” (regia: Alexandru Tatos), “Neptun” (regia: Stelian Stativă) şi pentru serialul de desene animate “Planeta Roşie” (regia: Anca Petruţiu).
De asemenea, scrie muzica pentru 23 de filme de animaţie, realizate de studioul cinematografic Alexandru Sahia.
Iată ce a declarat compozitorul despre muzica de film.

“Ca să compui muzică de film, e necesar să uiţi anumite canoane; îţi dă o libertate cu care trebuie să te-nveţi, pentru a te bucura de ea. Trebuie să cultivi acea legătură imagine-stare-muzică, pentru a reuşi. E greu, fără să mai pui la socoteală şi banii mulţi necesari pentru o producţie cinematografică. Dar dacă reuşeşti, satisfacţiile sunt pe toate planurile!” (fragment dintr-un interviu acordat lui Doru Ionescu în revista Panoramic Radio-TV, nr.15 din 10-16 aprilie 1995).

Dan Creimerman, Dana Bartzer, Doru Căplescu şi Silvia Dumitrescu la Costineşti, în 1989 (Arhivă Silvia Dumitrescu)
Dan Creimerman, Dana Bartzer, Doru Căplescu şi Silvia Dumitrescu la Costineşti, în 1989 (Arhivă Silvia Dumitrescu)

Anul 1989 a fost cu totul special pentru activitatea sa artistică.

A compus şi interpretat piese precum “Aşteptând un tren”, “Poveste”, “La plimbare” (interpretată în duet cu Crina Mardare).

În 1988-1989, realizează muzica filmelor “Desene pe asfalt” (titlul de lucru “Şoimi în zbor”) şi “Campioana” (titlu de lucru “Pentru culorile patriei”), ambele în regia apreciatei regizoare Elisabeta Bostan. Aceste filme vor fi lansate abia în 1991, după căderea regimului Ceauşescu.

În perioada 01-08 iulie 1989, participă la cea de-a 13-a ediţie a Festivalui Mondial al Tineretului şi Studenţilor de la Phenian, Coreea de Nord, alături de Silvia Dumitrescu, Loredana Groza, Holograf şi Daniel Iordăchioaie. În cadrul spectacolului oferit de artiştii români, Căplescu a compus o piesă inspirată de poezia “La Steaua”, care a beneficiat de o coregrafie cu totul specială, realizată de Roxana Colceag.

În 1989, a mai orchestrat piese intepretate de Adrian Daminescu sau Mira Moreno, pe care a şi acompaniat-o la Festivalul Mamaia’89. În cadrul festivalului, a mai acompaniat-o pe cantautoarea Daniela Claudia Nacu.

În toamna anului 1989, îi încredinţează interpretei Alexandra Canareica piesa “Viaţa pentru toţi”. Despre colaborarea inedită cu Doru Căplescu, Alexandra Canareica, ultima câştigătoare a prestigiosului trofeu „Steaua fără nume” mi-a povestit următoarele:

“Doamna Ioana Bogdan voia o melodie nouă pentru unul din “Albumele Duminicale” pe care le realiza în acea perioadă şi l-a rugat pe Doru să-mi scrie o melodie. Bineînţeles că pentru mine a fost ceva de genul „Wow”, pentru că era în vogă la momentul respectiv. Ne-am întâlnit, a ascultat ce pot face eu şi apoi mi-a prezentat piesa. În România, era o raritate sa folosesti un Sequencer Roland pe vremea aceea, tot negativul este făcut cu acel sequencer… Am înregistrat piesa în studioul TVR şi apoi am filmat-o… Mă bucur că este şi vocea lui Doru pe negativ.”

Spre sfârşitul anului 1989, orchestrează patru piese compuse şi interpretate de George Nicolescu, ce vor fi reunite şase ani mai târziu pe albumul “Ruga pentru oameni”, apărut la casa de discuri “Eurostar”.

Revenit din deplasarea în Coreea de Nord, începe o colaborare de mare succes cu interpreta Silvia Dumitrescu. Primele piese pe care i le-a încredinţat Silviei Dumitrescu, au fost “Dansul” şi “Miracol infinit”, lansate în septembrie 1989. Acestea au fost două dintre cele mai de succes piese ale anilor 1989/1990 şi au devenit o emblemă atât pentru interpretă, cât şi pentru compozitor.

La cea de-a doua ediţie a Festivalului-Concurs de Muzică de Dans de la Costineşti (08-10 septembrie 1989), obţine Premiul I (Marele Premiu), cu piesele “Dansul” (interpretată de Silvia Dumitrescu) şi “Pentru mine eşti doar tu” (intepretată de Doru Căplescu împreună cu grupul “Stil”).

Evenimentele din 16-25 decembrie 1989 au avut o importanţă majoră pentru cariera lui Doru Căplescu. În zilele de 22, 23, 24 și 25 decembrie 1989, acesta s-a aflat la Televiziune. În primele zile ale anului 1990, a compus şi intepretat piesa  “22” , dedicată celor peste 1100 de morţi căzuţi în perioada 16-25 decembrie 989.

Coperta discului 22
Coperta discului 22

Într-un interviu acordat lui Andrei Partoş pentru revista Metronom (nr.1/1990), compozitorul a povestit:

“M-au sunat Mariana Şoitu şi Doina Anastasiu şi mi-au spus că trebuie să facem ceva. Era 5 ianuarie (1990 n.n.). Am promis că încerc să compun ceva. Fiind vorba de ceva gen odă, era nevoie de un cor. M-a onorat că s-au gândit la mine şi nu la alţii… În două zile şi o noapte muzica era gata. Cu textul n-a fost prea uşor dar soluţiile s-au succedat rapid. La ora 13.00 terminasem negativul, Song-ul era prezent dar textul existent nu se putea cânta. Urma să intrăm în emisie până la ora 18.00 (data de 7.01). Oanţă (Ioan Luchian Mihalea) a scris un nou text. Cineva ne-a dat idea să-l chemăm pe Alexandru Andrieş. El era într-o vizită. L-am găsit şi după o oră şi un sfert versurile erau gata. Era partea mea de text. Am revenit în Studioul 4 (era cam 17.20). Când am văzut că iese ceva deosebit (11 minute) am amânat difuzarea pentru duminica următoare (14.01). Remarcabila solicitudinea Sandei Cepraga (regizor muzical), care, cu doi copii acasă, a stat cu noi la filmarea mixajelor. Clipul a fost achiziţionat de Rai Uno (remontat), melodia apare pe un disc sponsorizat de Marcel Abou şi pe un maxi-single combinat cu grupul olandez Stars on Follies. Important este că a fost prima producţie muzicală de după revoluţie. După ce am văzut ce au lucrat fetele la montaj, eram sigur că va avea un impact deosebit asupra telespectatorilor”.

Piesa “22” a apărut pe un disc single, primul lansat de “Electrecord”, după căderea regimului comunist.

În perioada 11-16 aprilie 1990, reprezintă România, în cadrul Festivalului Internaţional Rock “Le Printemps de Bourge” – Franţa, alături de formaţiile Holograf, Roata şi jurnalistul Andrei Partoş

În 1990, continuă colaborarea cu Silvia Dumitrescu, căreia îi orchestrează “Te condamn, iubite!”, compusă de Marius Ţeicu apoi, în martie 1991, îi incredinţează  “Opoziţie”. Ambele piese s-au bucurat de succes.

Tot în 1990, orchestrează muzica albumul “Risipitorul de iubire”, semnat Nicu Alifantis. Silvia Dumitrescu şi Doru Căplescu au realizat şi acompaniamentul vocal la o parte din piesele acestui album.

În 1990 şi 1991, a facut parte din juriul Festivalului Tinereţii de la Amara (Ialomiţa), unde a decernat şi Premiul “Doru Căplescu”, pentru interpretare.

În prima parte a anilor’90, după “Campioana” (1991) şi “Desene pe asfalt” (1991), a realizat muzica pentru filmele artistice “Liceenii în alertă(1993), “Templul tăcerii(1994) şi “Stare de fapt” (1995).

În perioada 1990-1995, a mai încredinţat piese interpretelor Daniela Gyorfi, Marta Hristea şi Geanina Olaru.

În 1992,  obţine locul II,  la prima ediţie a concursul TV “3 din 10 pentru un Show” cu piesele “DJ” (interpretată de Daniela Gyorfi) şi “Tabu” (interpretată de Geanina Olaru).

În perioada 1991-1994, a facut parte din formaţia “Sfinx Experience”, condusă de Mişu Cernea (voce, percuţie, inginerie sonoră), alături de care efectuează lungi turnee în Germania, Olanda, Finlanda. Pe lângă Doru Căplescu (claviaturi, computere şi voce), din formaţie mai făceau parte Zoe Alecu (voce, chitară acustică), Marcel Avădanei (voce, bas), Paul Ciuci (voce, chitară electrică), Crina Mardare (voce, claviaturi). Spectacolele susţinute în localurile din Olanda durau până la 5 ore şi cuprindeau cele mai în vogă melodii internaţionale ale momentului.

Cu Sfinx Experience
Cu Sfinx Experience

Pe 3 august 1994,  “Sfinx Experience” a susținut un recital memorabil pe scenea celei de-a 7-a ediţii a Festivalului Intenaţional “Cerbul de Aur” de la Braşov.

Iată ce a declarat despre această importantă perioadă:

“Rodajul din acești trei ani, cu Mișu Cernea (un maestru în studio) & Co., plus repertoriul abordat au însemnat foarte mult pentru mine. Nu-ți mai spun la ce concerte am fost în Occident: Kraftwerk cu un spectacol de sunet  și imagine tridimensională, Vangelis la Rotterdam, trei ore cu Phil Collins la Utrecht, un artist de o vitalitate incredibilă și o ținută artistică extraordinară… Pe de alta parte: Nu am de gând să întrerup contactul cu scena, mă simt foarte bine acolo. Dar fără a neglija munca “de laborator”, ca în ultimii ani. “Gaura” provocată de absența mea din studio (și din țară) nu mi-a prins tocmai bine. Am dispărut din “poveste”, s-au “făcut cărți” fără mine. E greu de ajuns acolo unde eram eu în’90 (nu foarte sus, dar undeva anume) și de unde am dispărut acum. Mi-au luat-o alții înainte, și lucrul acesta mă deranjează. Nu pe ei sunt supărat, ci pe mine!”  (fragment din interviul acordat lui Doru Ionescu în revista Panoramic Radio-TV, nr.15 din 10-16 aprilie 1995).

În toamna anului 1994, realizează un “Medley” cu cele mai mari succese ale Silviei Dumitrescu. Acest “Medley” a fost inclus pe “Provocare”, cel de-al doilea album al artistei. Compozitorul a fost prezent și la lansarea albumului, care a avut loc pe 16 februarie 1995, la magazinul “Muzica” din Bucureşti.

Continuă colaborarea cu Nicu Alifantis. Pe 15 aprilie 1995, la celebrul Teatru de Revistă “Fantasio” din Constanţa, are loc premiera musicalului “Falstaff-Story”, inspirat de piesele lui Shakespeare. Muzica este semnată de Nicu Alifantis şi Alexandru Darian iar aranjamentul orchestral aparţine lui Doru Căplescu. Regia artistică: Alexandru Darian.

Tot în 1995, la sugestia lui Căplescu, Nicu Alifantis formează trupa “Zan”, pentru realizarea albumului “Voiaj”. Din această trupă, care funcţionează şi în prezent, fac parte (în ordine alfabetică): Relu Biţulescu (tobe, percuţie), Răzvan Mirică (chitară electrică şi acustică, sitar, mandolină, voce), Virgil Popescu (chitară bas, voce), Sorin Voinea (claviaturi, voce).

Spre sfârşitul anului 1994, a început lucrul la proiectul “Tres”, un trio care să interpreteze muzică din repertoriul brazilian. Din acest trio făceau parte compozitorul Virgil Popescu şi interpreta Marta Hristea. Din păcate, acest proiect nu se va mai concretiza.

În vara anului 1995, dezamăgit de situaţia muzicii din România, emigrează în Olanda, unde se stabileşte la Haga.

La Amsterdam, urmează cursurile prestigiosului Institut SAE (School of Audio Engineering) din Amsterdam, pe româneşte Şcoala de Inginerie Muzicală, Multimedia/Inginerie de Sunet. La cursul de producţie l-a avut ca profesor pe Alan Parsons. A absolvit această şcoală în aprilie 1999. Până în prezent, Doru Căplescu şi Dan Herford sunt singurii români care au absolvit această prestigioasă şcoală.

Doi ani mai târziu, înfiinţează “Blue Fish Music”, o firmă de programare muzicală, cu sediul la Haga. În cadrul firmei sale, a colaborat cu muzicieni din Marea Britanie sau Germania, dar şi cu muzicieni români precum Nicu Alifantis, Petre Cotarcea, Vichy Dumitrescu. Virgil Popescu, Sorin Voinea, formaţia Talisman, ş.a.

Sorin Voinea, Virgil Popescu, Petre Cotarcea şi Doru Căplescu în 2002 (arhivă Virgil Popescu)
Sorin Voinea, Virgil Popescu, Petre Cotarcea şi Doru Căplescu în 2002 (arhivă Virgil Popescu)

De asemenea, a realizat peste 800 de fişiere MIDI.

Deşi stabilit în Olanda, a vizitat în mod frecvent România (de cel puţin două-trei ori pe an), unde a continuat să aibă colaborări cu diverse instituţii şi muzicieni.

În 1996 şi 2001, a realizat muzica pentru genericul ediţiilor 09 şi 11 ale Festivalului Internaţional “Cerbul de Aur” de la Braşov.

În 1999, a mai realizat jingle-urile pentru noua grilă de programe a Televiziunii Române.

Virgil Popescu şi Doru Căplescu la Roterdam în 2002 (Arhivă Virgil Popescu)
Virgil Popescu şi Doru Căplescu la Roterdam în 2002 (Arhivă Virgil Popescu)

În anul 2003, Doru Căplescu începuse să facă demersuri pentru a se restabili în România.

Pregătea o serie de proiecte muzicale. Unul dintre acestea s-a numit “Ginemuzicologia”, la care lucra împreună cu Edi Bălaşa. Acest proiect urma să fie în stilul trupei “Basorelief”, în care activase la începutul anilor’80.

Alături de Dan Creimerman, lucra la un proiect important de producţii muzicale, ce cuprindea şi reorchestrarea unor mari succese muzicale ale anilor ’60, ’70 sau ‘80.

Doru Căplescu a vorbit despre aceste proiecte în câteva emisiuni radio şi TV cum ar fi “Taverna” (TVR1, 02 mai 2003, prezentată de Berti Barbera şi Iulian Vrabete), “Remix Underground” (TVR2, 09 iulie 2003, realizată de Doru Ionescu în celebrul Club A) sau “Psihologul Muzical” (Radio România Actualităţi, 04 iulie 2003, realizată de Andrei Partoş).

Din păcate, proiectele de mai sus nu s-au mai realizat.

Pe 03 octombrie 2003, muzicianul revenise în ţară pentru a mai lucra la proiectele menţionate mai sus şi a se ocupa de formalităţile legate de transferul firmei sale din Olanda, în România.

Pe 06 octombrie 2003, în jurul orei 17:00, Doru Căplescu a părăsit prematur scena vieţii, răpus de un infarct. A fost înmormântat pe 09 octombrie 2003, în Cimitirul Sfântul Ilie, prelungirea Ghencea.

Din păcate, foarte puţine publicaţii au scris despre dispariţia sa prematură. În afară de rubrica “decese” din cotidianele “Evenimentul zilei” şi “România liberă”, reviste precum “Actualitatea Muzicală” sau “VIP” i-au dedicat câteva articole. Realizatorul Doru Ionescu i-a dedicat o emisiune din seria “Integrale Remix” (TVR).

Iată şi un fragment din articolul dedicat lui Doru Căplescu, din Revista “Actualitatea Muzicală”, scris de Octavian Ursulescu:

“Prietenos şi apropiat, inimos în cel mai adevărat sens al cuvântului, Doru Căplescu a fost trădat tocmai de inima sa mare…”

Pe 30 mai 2005, Silvia Dumitrescu a lansat, la Editura Casa Radio, primul album Best Of  din cariera sa. Albumul se numeşte “Miracol Infinit” şi îi este dedicat lui Doru Căplescu. De altfel, albumul cuprinde cele trei mari şlagăre ale artistei, compuse şi orchestrate de acesta.

Doru Căplescu la Devil's Tower in SUA, în 2002 (Arhivă familia Căplescu)
Doru Căplescu la Devil’s Tower in SUA, în 2002 (Arhivă familia Căplescu)

Iată ce a scris Silvia Dumitrescu despre colaborarea sa cu Doru Căplescu.

“Cu Doru m-am întâlnit pentru prima oară în vara anului1988…începusem să merg în spectacole şi eram dornică să cunosc oameni frumoşi, dornică de distracţii, plină de speranţe… Atunci am făcut cunoştiinţă cu Doru, un om frumos şi în interior şi în exterior. Din prima clipă am avut senzaţia că putem comunica perfect şi că vom fi buni prieteni, lucru care s-a şi întâmplat în scurt timp. Doru era un tip foarte direct şi un muzician extraordinar, era sincer şi foarte plăcut. Discutam despre muzică, despre ce ne plăcea la momentul respectiv şi, în scurt timp, a venit o propunere din partea lui…”Dansul”…o compoziţie pentru mine…!!! Am fost foarte bucuroasă şi m-am manifestat în stilul meu specific, cu ţipăt, cu luat în braţe cu sărituri înalte, dar, din acel moment, treaba a devenit foarte serioasă…la înregistrare era destul de exigent şi tot la înregistrare, dintr-o greşeală, mergea negativul fără vocea mea şi l-am rugat să-mi facă nişte părţi în care eu să pot dansa cu dansatori şi să facem o coregrafie specială…a râs, a ţinut cont şi s-a efectuat. Cred că de aici i-a venit ideea să participăm cu piesa la Festivalul de Muzică de Dans, realizat de Vali Mareş, la Costineşti. Am fost împreună şi am luat Premiul I…am fost foarte fericiţi. Eram eu, rolele, Doru, Dan Creimerman şi Dana Bartzer şi stiu că ne-am distrat foarte frumos pe malul Mării Negre. Pe vremea aceea mergeam mult cu rolele şi umblam cu căştile pe urechi, ascultând de zor muzica acelor ani, evident muzica străină. Apoi au urmat şi alte înregistrari la piesele „Miracol infinit”, „Opoziţie”, „Medley” – piesa pe care am interpretat-o pe scena Festivalului Cerbul de Aur şi care a făcut parte de pe C.D.-ul „Provocare”. Doru Căplescu şi Adrian Enescu, au fost compozitorii care mi-au marcat cel mai mult cariera mea muzicală şi care m-au propulsat în primele locuri din topurile din acea perioadă. Cel puţin „Dansul”…”e normal la vârsta mea” este emblematică pentru mine. Cu Doru am fost ca şi cu un frate, mulţi ani. Mergeam la filme, la concerte, vorbeam mult la telefon când nu ne puteam vedea, apoi l-am invitat la nunta mea. Mai apoi am dansat la nunta lui şi, dupa plecarea lui în Olanda, ne mai vedeam de Crăciun pe la Dan Craimerman şi Dana Bartzer şi ne bucuram foarte mult de revedere. Anul acesta s-au implinit 10 ani de la plecarea lui într-o lume a îngerilor…Dumnezeu să-l aibă în paza Lui, dar DORU’ de DORU a rămas mereu în inima mea! Să lăsăm muzica lui să ne umple sufletele şi să dăinuie în timp!!!”

Pe broşura albumului best of “Miracol Infinit”, Silvia Dumitrescu a scris următoarele rânduri care încheie şi acest articol.

“Acolo în ceruri, într-o lume mai bună, unde îngerii cântă, cu siguranţă eşti tu…Dar aici, pe pământ, răsună din nou muzica ta, pentru că ai lăsat în urmă un MIRACOL INFINIT”

Mai jos puteţi citi o listă cu discografia, creaţia, palmaresul şi participările lui Doru Căplescu, la festivaluri şi concursuri naţionale şi internaţionale.

CREAŢIE

găsită în arhiva Radio şi Electrecord (ordine cronologică)

“Eu sunt timpul” (t: Adrian Daminescu, i: Doru Căplescu) – 1986

“Trece vremea” (t: Eugen Rotaru; i: Aura Urziceanu) – 1986

“Tu şi eu” (t: Mihai Pocorschi; i: Eugenia Dan) – 1986

“(Vă dăruim) Un gând de pace” (t: Mihai Pocorschi; i: Doru Căplescu şi Romanticii) – 1987

“Cât avem o lume” (t: Dan V. Dumitriu; i: Stereo) – 1987

“Vară de pace, de cântec şi vis” (t: Smaranda Jelescu; i: Doru Căplescu) – 1987

“Aştepând un tren” (t: Dan V. Dumitriu; i: Doru Căplescu) – 1989

“La plimbare” (t: Dan V. Dumitriu; i: Crina Mardare şi Doru Căplescu) – 1989

“Pentru mine eşti doar tu” (m: Dan V. Dumitriu; i: Doru Căplescu şi Grupul “Stil”) – 1989

“Dansul” (t: Dan V. Dumitriu; i: Silvia Dumitrescu) – 1989

“Miracol infinit” (t: Dan V. Dumitriu; i: Silvia Dumitrescu) – 1989

“Poveste” (t: Dan V. Dumitriu; i: Doru Căplescu) – 1989

“Viaţa pentru toţi” (t: Dan V. Dumitriu; i: Alexandra Canareica) – 1989

“22” (t: Alexandru Andrieş, Ioan Luchian Mihalea; i: Doru Căplescu şi Grupul Coral Song) – 1990

“Opoziţie” (t: Dan V. Dumitriu; i: Silvia Dumitrescu) – 1991

“DJ” (t: Mihai Pocorschi; i: Daniela Gyorfi) – 1992

“Tabu” (t: Zoe Alecu; i: Geanina Olaru) – 1992

“Tu eşti un manechin” (t: Angel Grigoriu; i: Daniela Gyorfi) – 1993

“Medley” (i: Silvia Dumitrescu) – 1994

“Vino, ploaie” (t & i: Marta Hristea) – 1995

Peste 800 de fişiere MIDI

FORMAŢII POP-ROCK DIN CARE A FĂCUT PARTE

1976-1977 – Unit 1708 (trompetă)

1977-1984 – Cristal (trompetă, clape)

1980-1982 – Basorelief (trompetă)

1983-1984 – Star 2000 (trompetă)

1983-1985 – Wilmanyi (trompetă)

1984-1988 – Electric-cord (trompetă, clape, vocal)

1986-1987 – Romanticii (trompetă, vocal)

1986-1987 – Orchesra de Jazz condusă de Marius Popp (colaborare)

1991-1994 – Sfinx Experience (claviaturi, computer, vocal)

MUZICĂ DE FILM

Iaşul marilor lumini (regia: Alexandru Tatos) – scurt metraj

Neptun (regia: Stelian Stativă) – scurt metraj

Campioana (25.03.1991, regia: Elisabeta Bostan)

Desene pe asfalt (10.06.1991, regia: Elisabeta Bostan) – scurt metraj

Liceeni în alertă (19.11.1993, regia: Mircea Plângău)

Templul tăcerii (16.09.1994, regia: George Buşecan)

Stare de fapt (08.12.1995, regia: Stere Gulea)

23 de filme de animaţie realizate de Studioul Cinematografic Alexandru Sahia sau Animafilm (inclusiv pentru serialul animat “Planeta Roşie”, în regia lui Anca Petruţiu)

PARTICIPĂRI LA FESTIVALURI INTERNAŢIONALE

FESTIVALUL MONDIAL AL TINERETULUI DE LA HAVANA

Ediţia 11 (iulie 1978)

Cu Formaţia “Cristal”

FESTIVALUL MONDIAL AL TINERETULUI ŞI STUDENŢILOR DE LA PHENIAN, COREEA DE NORD

Ediția 13 (01 – 08 iulie 1989) (necompetitiv)

Doru Căplescu a reprezentat România, alături de Silvia Dumitrescu, Loredana Groza, Holograf şi Daniel Iordăchioaie

FESTIVALUL INTERNAŢIONAL ROCK “LE PRINTEMPS BOURGE ” – BOURGE, FRANŢA

Ediţia 24 (11 – 16 Aprilie 1990) (necompetitiv)

Doru Căplescu a reprezentat România, alături de formaţiile Holograf, Roata şi jurnalistul Andrei Partoş

PARTICIPĂRI LA FESTIVALURI NAŢIONALE

FESTIVALUL CLUB A

Ediţia 04 (16 – 19 martie 1981) – Diplomă de interpretare

Formaţia “Basorelief”( în componenţa formaţiei făcea parte, la acel moment, şi Doru Căplescu, ca trompetist) – Trofeul Festivalului şi Premiul II pentru compoziţie lui Erwin Surin şi Mugurel Vrabete

S-a acordat Diplomă pentru Interpretare Individuală lui Doru Căplescu (trompetă)

CONCURSUL DE CREAŢIE DE MUZICĂ UŞOARĂ ROMÂNEASCĂ MELODIILE ANULUI (1979–1987)

Melodii’82 (25 februarie–02 martie 1983) – Ediţia 04

În seara de 01 martie, la Palatul Sporturilor şi Culturii (Sala Polivalentă) din Bucureşti, a avut loc, în afara concursului, un concert de rock şi jazz în care a evoluat şi Formaţia Cristal

CONCURSUL TV “ŞLAGĂRE ÎN DEVENIRE” (1980–1987)

Ediţia 07 – Ediţie Specială realizată la Costineşti (Costineşti, 05 septembrie 1981)

“Marea la Costineşti” (m: Puiu Creţu; t: Gheorghe Antistescu) – i: Formaţia Cristal

FESTIVALUL NAŢIONAL DE MUZICĂ UŞOARĂ DE LA MAMAIA (1963–2012)

Mamaia’84 (29 august – 02 septembrie 1984) – Ediţia 14

Acompaniament în cadrul formaţiei “Wilmany”

Mamaia’85 (28 august – 01 septembrie 1985) – Ediţia 15

Acompaniament în cadrul formaţiei “Wilmany”

Mamaia’86 (27 – 31 august 1986) – Ediţia 16

Acompaniament în cadrul formaţiei “Wilmany” (deşi oficial, Doru Căplescu nu mai făcea parte din formaţia “Wilmany”, acesta a răspuns la solicitarea de a face parte din echipa de suflători)

Mamaia’89 (30 august – 03 septembrie 1989) – Ediţia 19

Secţiunea Creaţie

“Cuvântul om” (m: Daniela Claudia Nacu; t: Dan V. Dumitriu) – i: Claudia Nacu şi Dorin Anastasiu, acompaniaţi de Doru Căplescu

“Voi” (m: & t: Mira Moreno-Toroimac) – i: Mira Moreno-Toroimac, acompaniaţi de Doru Căplescu

Mamaia’92 (16 – 19 august 1992) – Ediţia 22

Secţiunea “Creaţie – Şlagăre”:

“DJ” (m: Doru Căplescu; t: Mihai Pocorschi) – i: Daniela Gyorfi

CONCURSUL DE MUZICĂ DE DANS DE LA COSTINEŞTI (1985–1989)

Ediţia 02 (10 – 12 iulie 1987)

“Te voi iubi” (m: Mircea Drăgan; t: Aurel Storin) – i: Formaţia “Romanticii” – Menţiune În componenţa formaţiei făceau parte, la acel moment, Alina Mara Neuhauser şi Doru Căplescu (ca vocalist şi trompetist).

Ediţia 03 (08 – 10 septembrie 1989)

Premiul I (Marele Premiu) acordat lui Doru Căplescu pentru piesele

“Dansul” (m: Doru Căplescu; t: Dan V. Dumitriu) – i: Silvia Dumitrescu (ilustraţia coregrafică – formaţia de dans de societate şi modern – Piteşti)

“Pentru mine eşti doar tu” (m: Doru Căplescu; t: Dan V. Dumitriu) – i: Doru Căplescu şi Grupul “Stil”.

FESTIVALUL POSADA ROCK, CÂMPULUNG MUSCEL (1986 – )

Edita 04 (27 – 29 septembrie 1989)

Recital

Membru al Juriului

FESTIVALUL TINEREŢII DE LA AMARA, IALOMIŢA (1968 – )

Ediţia 23 (02 – 05 august 1990)

Recital

Membru al juriului

Compozitorul a decernat Premiul “Doru Căplescu” solistei Cornelia Goda (Buzău)

Ediţia 24 (01 – 04 august 1991)

Membru al juriului

Compozitorul nu a mai decernat Premiul “Doru Căplescu”

FESTIVALUL ŞI CONCURSUL INTERNAŢIONAL DE MUZICĂ UŞOARĂ BUCUREŞTI (1991–1993)

Bucureşti’91 (03 – 07 iulie 1991)

Concursul de interpretare

Victoria Balcu (Bucureşti) cu piesa “Opoziţie” (m: Doru Căplescu; t: Dan V. Dumitriu)

Cristina şi Narcisa Spătar (Oneşti) cu piesa “Opoziţie” (m: Doru Căplescu; t: Dan V. Dumitriu)

Bucureşti’93 (23 – 25 aprilie 1993)

Concursul de Creaţie

“Tu eşti un manechin” (m: Doru Căplescu; t: Angel Grigoriu) – i: Daniela Gyorfi / Vikki Moss (Canada)

CONCURSUL TV „3 DIN 10 PENTRU UN SHOW” (1992 – 1994)

Ediţia 01 – Etapa 01 (27 aprilie 1992) şi Etapa 02 (30 mai 1992)

Locul II cu piesele

“DJ” (m: Doru Căplescu; t: Mihai Pocorschi) – i: Daniela Gyorfi

“Tabu” (m: Doru Căplescu; t: Zoia Alecu) – i: Geanina Olaru

FESTIVALUL INTERNAŢIONAL “CERBUL DE AUR” – BRAŞOV (1968 – )

Ediţia 07 (30 august – 04 septembrie 1994)

Recital Sfinx Experience, pe 03 septembrie 1994

GALA OVO MUSIC (2011-2013)

Ediţia 03 (28 noiembrie 2013)

Trofeul “Ovo Music” – Post Mortem

APARIŢII ÎN TOPUL REVISTEI „SĂPTĂMÂNA” (1962 – 1989)

În Topul muzical, apărut în revista “Săptămâna” şi realizat de Andrei Partoş, pe baza preferinţelor ascultătorilor, Doru Căplescu a avut următoarele apariţii.

Numărul 44 din 31 octombrie 1986

“Trece vremea” (m: Doru Căplescu; t: Eugen Rotaru; i: Aura Urziceanu) – Locul 2

Numărul 30 din 24 iulie 1987

“(Vă dăruim) Un gând de pace” (m: Doru Căplescu; t: Mihai Pocorschi; i: Doru Căplescu) – Locul 1

Numărul 51 din 18 decembrie 1987

“Cât avem o lume” (m: Doru Căplescu; t: Dan V. Dumitriu; i: Grupul Stereo) – Locul 1 (2 săptămâni)

Numărul 1 din 08 ianuarie 1988

“Te voi iubi” (m: Mircea Drăgan; t: Aurel Storin; i: Romanticii) – Locul 2 (2 săptămâni)

Numărul 7 din 19 februarie 1988

“Şi mereu voi cânta” (m: Mircea Drăgan; t: Eugen Rotaru; i: Romanticii) – Locul 4 (2 săptămâni)

Numărul  28 din 14 iulie 1989

“La plimbare” (m: Doru Căplescu; t: Mihai Pocorschi; i: Crina Mardare şi Doru Căplescu) – Locul 1

Numărul 49 din 08 decembrie 1989

“Pentru mine eşti doar tu” (m: Doru Căplescu; t: Dan V. Dumitriu; i: Doru Căplescu şi Grupul “Stil”) – Locul 9 (2 săptămâni)

DISCOGRAFIE – COMPOZITOR

Stars on Follies/Doru Căplescu – “Children of Romania / 22” (1990, ST-ESE 03786) – LP

02. 22 (Doru Căplescu/Alexandru Andrieş & Ioan Luchian Mihalea) – cu participarea grupului coral “Song”

Silvia Dumitrescu – “Cred în tine” (1990, Electrecord ST-EDE 3829) – LP

07. Miracol infinit (Doru Căplescu/Dan V. Dumitriu)

08. Dansul (Doru Căplescu/Dan V. Dumitriu)

Orele Revoluţiei (1991, Electrecord EXE 03862/03863/03864) – 3 LP

FG 22 (Doru Căplescu/Alexandru Andrieş & Ioan Luchian Mihalea) – cu participarea grupului coral “Song”

Daniela Gyorfi – “Dalailama” (1994, Transglobal Media 0235) – Casetă audio

05. Tu eşti un manechin (Doru Căplescu/Angel Grigoriu)

08. DJ (Doru Căplescu/Mihai Pocorschi)

Silvia Dumitrescu – “Provocare” (1995, Intercont Music IMCD 1108) – CD & Casetă audio

04. Medley: Opozitie (Doru Caplescu); Cred in Tine (Adrian Enescu); Dansul (Doru Caplescu); Noi am ales (Adrian Enescu); Prelucrari libere (Doru Caplescu)

Silvia Dumitrescu – Miracol infinit” (2005, Casa Radio ADD-149) – CD

05. Dansul (Doru Caplescu/Dan V. Dumitriu)

08. Miracol infinit (Doru Căplescu/Dan V.Dumitriu)

09. Opoziţie (Doru Căplescu/Dan V.Dumitriu)

Silvia Dumitrescu – “Best of Silvia Dumitrescu” (2010, Ovo Music 0049) – CD

08. Opoziţie (Doru Căplescu/Dan V.Dumitriu)

11. Miracol infinit (Doru Căplescu/Dan V.Dumitriu)

16. Dansul (Doru Caplescu/Dan V. Dumitriu)

Mircea Drăgan – Formaţia Romanticii, Best of vol. 03 (2019, Eurostar E1035) – CD

14. Un gând de pace (Doru Căplescu/Mihai Pocorschi)

Silvia Dumitrescu – Silvia 80 (2019, Eurostar E1049) – CD

15. Dansul (Doru Căplescu/Dan V. Dumitriu)

16. Miracol infinit (Doru Căplescu/Dan V. Dumitriu)

Silvia Dumitrescu – Silvia 90 (2019, Eurostar E1050) – CD

03. Opoziţie (Doru Căplescu/Dan V.Dumitriu)

Alexandra Canareica – Cât dorul este dor (29.10.2019, Eurostar E 1052) – CD

17. Viaţa pentru toţi (Doru Căplescu/Dan V. Dumitriu)

DISCOGRAFIE – ORCHESTRATOR

Mitică Popescu de Camil Petrescu (1984, Electrecord ST-EDE 02699) – LP

Musical de Nicu Alifantis

Versurile de Alexandru Andrieş

01. Prolog 1 (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – Anda Călugăreanu

02. Prolog 2 (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – Grupul Song

03. Cântec despre femei (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – Mitică Popescu

04. Cântec despre bancher (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – Mitică Popescu

05. Plimbare prin restaurante (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – Mitică Popescu, Dinu Manolache, Sorin Medeleni

06. Poveste de război (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – Gheorghe Visu

07. Cântecul subdirectorului (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – Jean Lorin Florescu

08. Cântecul fracului (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – Anda Călugăreanu, Mitică Popescu, Dinu Manolache

09. Cântec despre Bucureşti (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – Anda Călugăreanu

10. Cântecul biletelor de papagal (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – Anda Călugăreanu

11. Plimbare prin Bucureşti (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – Anda Călugăreanu, Mitică Popescu

12. Mitică-i fericit (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – Monica Mihăescu, Dinu Manolache

13. Duet de dragoste (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – Mitică Popescu

14. Ăsta-i Mitică (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – Grupul Song

Electric-Cord – “Break-Dance” (1985, Electrecord ST-EDE 02858) – LP

Arranged by SUPER GROUP “ELECTRIC-CORD”. Conducted by Doru Danciu

03. Carpathian’s Break (Special Arr. by: Doru Căplescu)

Anda Călugăreanu – “Anda” (1987, Electrecord ST-EDE 03133) – LP

01. Mâna să-mi fie curată (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

02. Prin nopţi tăcute (Anda Călugăreanu/Mihai Eminescu)

03. Sonet iubirii împlinite (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

04. Romanţa absurdă (Anda Călugăreanu/Ioana Crăciunescu)

05. Vitraliu (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

06. Cu umerii goi (Anda Călugăreanu/Maria Banuş)

07. Să ai un plop (Anda Călugăreanu/Constanţa Buzea)

08. Micul prinţ (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

09. Cum ninge (Anda Călugăreanu/Constanţa Buzea)

10. Orgoliu (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

11. Minune (Nicu Alifantis/Ana Blandiana)

Electric-Cord – “Break-Dance 2” (1987, Electrecord ST-EDE 03139, STC 00442) – LP & Casetă audio (Vocal, Tropetă, Keyboards)

“Electric-cord” Orchestra. Conducted by Doru Danciu

08. Carpathian Break (bonus casetă audio)

Şlagăre, şlagăre (1987, Electrecord, ST EDE 03299) – LP

05. Vreau să vii în viaţa mea (Aura Urziceanu/Eugen Rotaru) – i: Aura Urziceanu

Nicu Alifantis – “Piaţa Romană, nr.9” (1988, Electrecord ST-EDE 03447, STC 00549) – LP & Casetă audio

Muzica: Nicu Alifantis

01. Mai lasă-mă (Nicu Alifantis/Nichita Stănescu)

02. Floarea sorelui (Nicu Alifantis/Nicu Alifantis)

03. Floare la rever (Nicu Alifantis/Adrian Păunescu)

04. Vino noaptea (Nicu Alifantis/Radu Stanca)

05. Ce bine că eşti (Nicu Alifantis/Nichita Stănescu)

06. Ploaie în luna lui marte (Nicu Alifantis/Nichita Stănescu)

07. Inscripţie pe un inel (Nicu Alifantis/Tudor Arghezi)

08. Piaţa Romană nr. 9 (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş) – aranjament orchestral Nicu Alifantis

Aproape linişte (Alexandru Andrieş) – aranjament orchestral Nicu Alifantis – bonus casetă audio

O, rămâi (Mihai Eminescu) – bonus casetă audio

Elegia treptelor (George Ţărnea) – bonus casetă audio

Mircea Baniciu – “Secunda 1” (1989, Electrecord ST-EDE 03550, STC 00580) – LP & Casetă audio

Muzica: Mircea Baniciu

Versuri: Dan Verona

01. Poveste despre poveste (Mircea Baniciu/Dan Verona)

02. Promisiunea (Mircea Baniciu/Dan Verona)

03. Cântec pentru cel ce vede întâia oară soarele (Mircea Baniciu/Dan Verona)

04. Lume, lume (Mircea Baniciu/Dan Verona)

05. Scorpia şi Ghionoaia (Mircea Baniciu/Dan Verona)

06. La-nceput de drum (Mircea Baniciu/Dan Verona)

07. Balada dragostei (Mircea Baniciu/Dan Verona)

08. Frunza (Mircea Baniciu/Dan Verona)

09. Secunda cea fără de bătrâneţe şi fără de moarte (Mircea Baniciu/Dan Verona)

Romanţa iepurelui întâmplător (Mircea Baniciu/Dan Verona) – bonus casetă audio

Întoarcerea acasă (Mircea Baniciu/Dan Verona) – bonus casetă audio

În loc de final (Mircea Baniciu/Dan Verona) – bonus casetă audio

Mamaia’89 (2) Creaţie (1989, Electrecord ST-EDE 03622) – LP

09. Voi (m: & t: Mira Moreno-Toroimac) – i: Mira Moreno-Toroimac, acompaniată de Doru Căplescu

Nicu Alifantis – “Risipitorul de iubire” (1990, Electrecord ST-EDE 03874, STC 00675) LP & Casetă audio

Muzica: Nicu Alifantis

01. De dragoste (Nicu Alifantis/Nichita Stănescu)

02. Muzica (Nicu Alifantis/Nichita Stănescu)

03. Cântec de păpădie (Nicu Alifantis/Nicu Alifantis)

04. Am uitat de tine (Nicu Alifantis/Zaharia Stancu)

05. Nu mi-e totuna (Nicu Alifantis/Grigore Vieru)

06. Risipitorul de iubire (Nicu Alifantis/George Ţărnea)

07. Fără răspuns (Nicu Alifantis/Nichita Stănescu)

08. Un strop de noroc (Nicu Alifantis/Bulat Okudjava, traducere Passionaria Stoicescu şi Dumitru Bălan)

09. Printre stele (Nicu Alifantis/Romulus Guga)

Eurovision’94 – Selecţia Naţională (1994, Eurostar TVRR 0001) – Casetă audio

09. Speranţa (Mişu Cernea & Paul Ciuci/Zoia Alecu & Luminiţa Anghel) – i: Luminiţa Anghel

Şlagăre de Marius Ţeicu (1994, Electrecord EDE 04318, STC 0986) – LP & Casetă audio

B2. Te condamn, iubite (Marius Ţeicu/Eugen Rotaru) – i: Silvia Dumitrescu

George Nicolescu – “Ruga pentru oameni” (1995, Eurostar CDS CS-60) – LP & Casetă audio

05. Cândva (George Nicolescu/George Nicolescu)

08. Vântul (George Nicolescu/Teodora Popa-Mazilu)

10. Din lumea mea (George Nicolescu/George Nicolescu)

14. Numai omul (George Nicolescu/Mala Bărbulescu) – bonus casetă audio

Gabriel Cotabiţă – “Viaţa e un cazino” (1997, Roton RoCD 118) – CD

08. Ziua şi noaptea (Ionel Tudor/Andreea Andrei) – aranjament orchestral: Doru Căplescu şi Ionel Tudor

Nicu Alifantis – “25” (1998, Intercont IMCD 1133, IMMC 1133/1) – CD & Casetă audio

Muzica: Nicu Alifantis

08. Inscripţie pe un inel (Nicu Alifantis/Tudor Arghezi)

14. Un strop de noroc (Nicu Alifantis/Bulat Okudjava, traducere Passionaria Stoicescu şi Dumitru Bălan)

Aura Urziceanu – “Dor de viaţă” (2001, Electrecord EDC 408, STC 001398) – CD & Casetă audio

01. Vreau să vii în viaţa mea (Aura Urziceanu/Eugen Rotaru)

124 Şlagăre, pe versuri de Eugen Rotaru – vol. 1 (2004, Muzica 2001 017 / 2006, Star Media Music, SMM 106) – CD

12. Vreau să vii în viaţa mea (Aura Urziceanu/Eugen Rotaru) – i: Aura Urziceanu

124 Şlagăre, pe versuri de Eugen Rotaru – vol. 5 (2004, Muzica 2001 021 / 2006, Star Media Music SMM 106) – CD

17. Mata Hari, Russian Girl (Aura Urziceanu/Eugen Rotaru) – i: Aura Urziceanu

Anda Călugăreanu – “Cântec” (2005, Electrecord EDC 645/646) – CD

01. Prin nopţi tăcute (Anda Călugăreanu/Mihai Eminescu)

02. Mâna să-mi fie curată (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

03. Sonet iubirii împlinite (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

04. Romanţa absurdă (Anda Călugăreanu/Ioana Crăciunescu)

05. Vitraliu (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

06. Cu umerii goi (Anda Călugăreanu/Maria Banuş)

07. Să ai un plop (Anda Călugăreanu/Constanţa Buzea)

08. Micul prinţ (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

09. Cum ninge (Anda Călugăreanu/Constanţa Buzea)

10. Orgoliu (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

11. Minune (Nicu Alifantis/Ana Blandiana)

12. Prolog I (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş)

13. Cântec despre Bucureşti şi Cîntecul biletelor de papagal (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş)

14. Plimbare prin Bucureşti (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş)

Cutia cu Amintiri (2005, Electrecord EDC 667/Cat Music 101 2501 2) – CD

08. Vreau să vii în viaţa mea (Aura Urziceanu/Eugen Rotaru) – i: Aura Urziceanu

Parfumul anilor cei mai frumoşi (2007, Colecţia Dero Surf) – CD

02. Vreau să vii în viaţa mea (Aura Urziceanu/Eugen Rotaru) – i: Aura Urziceanu

Adrian Daminescu – “Best Of Adrian Daminescu” (2008, Ovo Music 00) – CD

07. Alături de tine (Dan V. Dumitriu/Dan V. Dumitriu)

Ştefan Iordache – Astă seară stau acasă (2010, TVR Media, Teatrul Mic, Jurnalul Naţional) – CD

Spectacol musical, Teatrul Mic Bucureşti, premieră, 20 noiembrie 1988

Muzica: Nicu Alifantis

Texte : Toni Grecu

Keyboards şi programare: Doru Căplescu

Orchestraţii: Doru Căplescu

01. Tema singurătăţii 1

02. Voiam să mă distrez

03. Mi-e…

04. Tema 1

05. Tango

06. Tema singurătăţii 2

07. Rock tehnic

08. Tema 2

09. Trenul

10. Tema 3

11. Nunta

12. Tema 4

13. Tema singurătăţii 3

14. Circul

15. Cântec pentru un prieten

16. Final

Silvia Dumitrescu – “Best Of Silvia Dumitrescu” (2010, Ovo Music 0049) – CD

07. Te condamn, iubite! (Marius Ţeicu/Eugen Rotaru)

Marius Ţeicu – Refrene de Aur, vol. 1 (2019, Eurostar E1040) – CD

Muzica: Marius Ţeicu; Versuri: Eugen Rotaru

17. Te condamn, iubite (Marius Ţeicu/Eugen Rotaru) – Silvia Dumitrescu

Silvia Dumitrescu – Silvia 90 (2019, Eurostar E1050) – CD

01. Te condamn, iubite (Marius Teicu/Eugen Rotaru)

ALTE ARANJAMENTE ORCHESTRALE (selectiv)

Alături de tine (m & t: Dan V. Dumitriu; i: Adrian Daminescu) – 1989

Cu drag, iubirea mea (m: Aura Urziceanu; t: Eugen Dumitru; i: Aura Urziceanu) – 1988

Mata Hari, Russian Girl (m: Aura Urziceanu; t: Eugen Rotaru; i: Aura Urziceanu) – 1989

Omului sufletului meu (m: Aura Urziceanu; t: Roxana Popescu; i: Aura Urziceanu) – 1987

Opreşte-mă (m & t: Dan V. Dumitriu; i: Aura Urziceanu) – 1988

Primul vis de dragoste (m: Aura Urziceanu; t: Mihai Pocorschi; i: Aura Urziceanu) – 1987 (Locul III la categoria “Melodia lunii noiembrie 1987” din cadrul Topului “Start Melodii”, realizat de Titus Andrei)

Taina ta (m: Aura Urziceanu; t: Eugen Rotaru; i: Aura Urziceanu) – 1986

Te condamn, iubite! (m: Marius Ţeicu; t: Eugen Rotaru; i: Silvia Dumitrescu) – 1990

Ţărmul dragostei mele (m: Aura Urziceanu; t: Mihai Pocorschi; i: Aura Urziceanu) – 1986

Un răspuns (m: Aura Urziceanu; t: Mihai Pocorschi; i: Aura Urziceanu) – 1987

Vis peste timp (m: Aura Urziceanu; t: Dan V. Dumitriu; i: Dana Bartzer, Doru Căplescu, Cătălina Dobre, Loredana Groza, Ioan Luchian Mihaela) – 1987 (Locul I la categoria “Melodia lunii iunie 1987” din cadrul Topului “Start Melodii”, realizat de Titus Andrei)

Vis peste timp (m: Aura Urziceanu; t: Dan V. Dumitriu; i: Aura Urziceanu;) – 1987

Vis pentru doi (m: Aura Urziceanu; t: Mihai Pocorschi; i: Aura Urziceanu) – 1987 (Locul III la categoria “Melodia lunii aprilie 1987” din cadrul Topului “Start Melodii”, realizat de Titus Andrei)

Vreau să vii în viaţa mea (m: Aura Urziceanu; t: Eugen Rotaru; i: Aura Urziceanu) – 1987 (Locul III la categoria “Melodia lunii martie 1987” din cadrul Topului “Start Melodii”, realizat de Titus Andrei)

DISCOGRAFIE – INSTRUMENTIST

Adina Dimitriu (1979, 45 EDC 10.661) LP (Pian şi Percuţie)

03. De vorbă cu florile (Adina Dimitriu/Şerban Foarţă)

04. Tramvaiul 3 (Adina Dimitriu/Şerban Foarţă)

Formaţia Cristal (1980, Electrecord 45 EDC 10.691) – Single (Trompetă)

01. April (Puiu Creţu/Tudor Arghezi)

02. Pentru când va fi (Puiu Creţu/Gheorghe Antistescu)

Club A (1981, Electrecord ST-EDE 01912) – LP (Trompetă)

A1. Basorelief – Crocodilul (Iulian Vrabete)

Song 2 (1983, Electrecord ST-EXE 02264) – LP (Percuţie)

02. Estrella E Lua Nova (cântec din folclorul brazilian)

03. Ceae Sukaria (prelucrare Sciuplevski)

Nicu Alifantis (1984, ST-EDE 02508, STC 00258)LP & Casetă audio (Trompetă)

01. Maria lângă geam (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş)

02. Autobiografie (Nicu Alifantis) – instrumentală

03. Umbra (Nicu Alifantis/Adrian Păunescu)

04. Trecea un om (Nicu Alifantis/Elena Farago)

05. Întâmplare simplă (Nicu Alifantis/Lucian Blaga)

06. Sonet (Nicu Alifantis/William Shakespeare)

07. Cântec scurt (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş)

08. Cântec de toamnă (Nicu Alifantis/Nichita Stănescu)

09. Scrisoare (Nicu Alifantis/Daniela Crăsnaru)

10. Dacă tu ai dispărea (Nicu Alifantis/Adrian Păunescu)

11. Balada blondelor iubiri (Nicu Alifantis/George Ţărnea)

12. Maria (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş)

13. Epilog (Nicu Alifantis) – bonus casetă audio

Formaţia Cristal (1984, Electrecord ST-EDE 02647) – LP (Trompetă, Instrumente cu Clape)

Aranjamente orchestrale, conducerea muzicală: Puiu Creţu

01. O rază (Tiberiu Cazan/Octavian Goga)

02. Pământul rotund (Puiu Creţu/Ecaterina Nanu)

03. Cântec (Dumitru Antistescu/Nichita Stănescu)

04. Ochii copiilor (Puiu Creţu/Ecaterina Nanu)

05. Când amintirile (Puiu Creţu/Mihai Eminescu)

06. Voroneţ (Puiu Creţu/Constanţa Buzea)

07. Pădurea mea (Tiberiu Cazan/George Topârceanu)

08. Întrebările străzii (Puiu Creţu/Ecaterina Nanu)

09. Războiul (Tiberiu Cazan/Victor Hugo)

1o. Caii albi (Puiu Creţu/Ecaterina Nanu)

Mitică Popescu de Camil Petrescu (1984, Electrecord ST-EDE 02699) – LP (Trompetă)

Musical de Nicu Alifantis. Versurile de Alexandru Andrieş

Cătălin Tîrcolea – “Nature Boy” (1985, Electrecord ST-EDE 02711) – LP (Congas, Percussion)

Arranged and produced by Cătălin Târcolea

01. Nature Boy (E. Ahbez)

02. Dream of a Nymphe (C. Târcolea)

03. Hit the Road Jack (J. Mayfeld)

04. Make Me a Memory (Gr. Washington)

05. Sesame Street (B. Hart, J. Stone, J. Raposa)

06. Oltenia (C. Târcolea)

Electric-Cord – “Break-Dance” (1985, Electrecord ST-EDE 02858, STC 00344) – LP & Casetă audio (Vocal, Tropetă, Keyboards)

Conducted by Doru Danciu

– Let’s Break (Break Dancing)

– Medley First

– Carpathian’s Break (Special Arr. by: Doru Căplescu)

– What a Feeling

– Music, Sweet Music!

– You’re My Heart

– Second Game (Latino Party)

– Candida & Us

– Thinking Aerobic (Comp. Cornel Cristel)

– See You Later (After Break’n Roll)

– So Long

– Royal Garden (That’s All “Electric-Cord”)

Florian din Transilvania – “Tainicul vârtej” (1986, Electrecord ST-EDE 02917) – LP (Sintetizator, Computer Bass)

Versuri, muzică şi aranjamente muzicale: Mircea Florian

01. Mă simt minunat

02. Cum va fi mereu

03. Fiul zburătorului cu farfuria

04. Bună pace, domnule Marte

05. Paralele intersectate

06. Iubirea, tainicul vârtej

07. La cafeneaua întâlnirilor

08. Întoarcere în cerc

09. Nunta lui Harap Alb

Melodii’86 (2) (1987, Electrecord, ST EDE 03073) – LP

11. Viaţa va fi (Dani Constantin/Eugen Dumitru) – i: Mihaela Oancea acompaniament de Doru Căplescu

Electric-Cord – “Aerobic Music” (1986, Electrecord ST-EDE 03081, STC 00419) – LP & Casetă audio (Vocal, Tropetă, Keyboards)

Arranged by SUPER GROUP “ELECTRIC-CORD”. Conducted by Doru Danciu

01. Olympic Theme (Invigorating)

02. Field Theme

03. One Step Off

04. Hot Night

05. Who’s Holding Donna Now

06. How Did You Get To Me

07. You and Me

08. A Shiny Dance

09. In the Open Air

10. Don’t Stop (Tabu)

Thinking Aerobic – bonus casetă audio

Electric-Cord – “Break-Dance 2” (1987, Electrecord ST-EDE 03139, STC 00442) – LP & Casetă audio (Vocal, Tropetă, Keyboards)

“Electric-cord” Orchestra. Conducted by Doru Danciu

Medley 1 (Start, Energy for You, The Touch, I Feel for You)

Medley 2 (Automatic Medley: Cold Days, Hot Nights, Conga Beat, Automatic)

Spring Fever

Medley 3 (Madonna Medley: Star Light, Star Light)

Medley 4 (Dreams: Overjoyed, Cherish)

Soft and Easy

Atlantis Is Calling – bonus casetă audio

Mack the Knife – bonus casetă audio

Carpathian Break – bonus casetă audio

Mihai Pocorschi – “Mihai Pocorschi” (1989, Electrecord ST-EDE 03554) – LP (Keyboards)

Muzică şi text: Mihai Pocorschi

03. Dimineaţa

05. Adu-mi iubirea înapoi

06. Suntem noi generaţia de mâine a Terrei

08. Paşii mei

Mamaia’89 (1) Creaţie (1989, Electrecord ST-EDE 03621) – LP (Acompaniament)

03. Cuvântul om (m: Claudia Nacu; t: Dan V. Dumitriu) – i: Claudia Nacu şi Dorin Anastasiu acompaniament de Doru Căplescu

Mamaia’89 (2) Creaţie (1989, Electrecord ST-EDE 03622) – LP (Acompaniament)

09. Voi (m: & t: Mira Moreno-Toroimac) – i: Mira Moreno-Toroimac acompaniament de Doru Căplescu

Succese Pop Româneşti 1 – “Şlagăre de Mircea Drăgan” (1995, Roton P 3005) – Casetă audio (Trompetă, Vocal)

Muzică, aranjamente şi inginer de sunet: Mircea Drăgan

B2. Şi mereu voi cânta (Mircea Drăgan/Gina Teodorescu) – în duet cu Alina Mara Neuhauser

B5. Te voi iubi (Mircea Drăgan/Aurel Storin) – în duet cu Alina Mara Neuhauser

Club A – “The Best Of” (1999, Electrecord EDC 311) – CD (Trompetă)

08. Basorelief – Crocodilul (Iulian Vrabete)

09. Cristal – April (Puiu Creţu/Tudor Arghezi)

Grupul Coral “Song”  (2006, Electrecord EDC 286) – CD (Percuţie)

18. Estrella E Lua Nova (cântec din folclorul brazilian)

19. Ceae Sukaria (prelucrare Sciuplevski)

Ştefan Iordache – Astă seară stau acasă (2010, TVR Media, Teatrul Mic, Jurnalul Naţional) – CD (keyboards şi programare)  

Spectacol musical, Teatrul Mic Bucureşti, premieră, 20 noiembrie 1988

Muzica: Nicu Alifantis; Texte : Toni Grecu

Keyboards şi programare: Doru Căplescu; Orchestraţii: Doru Căplescu

01. Tema singurătăţii 1

02. Voiam să mă distrez

03. Mi-e…

04. Tema 1

05. Tango

06. Tema singurătăţii 2

07. Rock tehnic

08. Tema 2

09. Trenul

10. Tema 3

11. Nunta

12. Tema 4

13. Tema singurătăţii 3

14. Circul

15. Cântec pentru un prieten

16. Final

Mircea Drăgan – Formaţia Romanticii, Best of vol. 03 (2019, Eurostar E1035) – CD (vocal, trompetă)

13. Şi mereu voi cânta (Mircea Drăgan/Gina Teodorescu) – în duet cu Alina Mara Neuhauser

14. Un gând de pace (Doru Căplescu/Mihai Pocorschi)

16. Te voi iubi (Mircea Drăgan/Aurel Storin) – în duet cu Alina Mara Neuhauser

 

AUTOR

MIRCEA NICOLAU

 

Share This:

Leave a Reply

7 comentarii la „Doru Căplescu un Miracol Infinit

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

error: Content is protected !!