(Audio) Titus Andrei și o reîntâlnire cu muzica sufletului: Dan Spătaru și Doru Apreutesei
Era suficient un afiș micuț doar cu numele lui că într-o oră – două veneau la spectacol mii de oameni care umpleau stadioanele. Orice cântec lansat de el devenea imediat un șlagăr fredonat de toți indiferent de vârstă. Pentru sincronizarea afectivă cu marele public, pentru interpretarea valurită liric și mângâietoare ca o violă, reușind să-și lase amprenta timbrului vocal în memoria fiecăreia dintre noi, a rămas unic.
Declarat campion al aplauzelor în 1967, în Cuba, peste 17 minute, readuce în atenția românilor cântecul „Țărăncuță” – creație de căpătâi a lui Ion Vasilescu și a muzicii noastre ușoare. Istorică relansare care se produce la Mamaia 1969. Cele mai multe cântece i le-a compus Temistocle Popa – peste 70. Doar unul, Alexandru Imre: „Îți pare rău”. De altfel, este singura piesă de muzică ușoară a acestui profesionist de clasă în domeniul jazzului, clarinetist de prim-plan în orchestra simfonică a cinematografiei și vestit dirijor al orchestrei Electrecord. Desigur, toată lumea știe că m-am referit la Dan Spătaru și nu pot să nu repet două vorbe pe care i le adresa scriitorul Fănuș Neagu: el nu poate fi despărțit niciodată de vraja iubirilor noastre.
{Audio}
Tot omul primește cu emoție muzica sufletului său în acord cu realitatea sa. Dezacordul apare când acest echlibru se tulbură. Nu e cazul la această rubrică din colecția serii, mai ales că versul eminescian este sinonim cu adâncimea spiritului și melancolia inimii, cu viziunea asupra lumii și cea de mare poet a peisajului stelos, cum Eminescu însuși îl numește. „Vreme trece, vreme vine” – „Glosă” cu orchestrația și interpretarea lui Doru Apreutesei în spiritul limbajului poetic. Totul PROMUSICA.
{Audio}
Leave a Reply